Nice Polska Liderem Rynku Stolarki 2014!
Nice Polska Liderem Rynku Stolarki 2014!

W warszawskim Centrum EXPO XXI odbyła się Gala Liderów Rynku Stolarki 2014, w trakcie której Centrum Analiz Branżowych (CAB) uhonorowało liderów branży okienno-drzwiowej. Liderami rynku zostały firmy, które w 2013 roku odnotowały największą sprzedaż w swoim segmencie. W segmencie automatyki nominowanych było pięciu kandydatów, spośród których wyróżniona została firma Nice Polska. 

Nagroda jest oznaką systematycznego umacniania pozycji Nice na rynku automatyki dla domu i przemysłu w Polsce. Od lat Nice wzbogaca swoje portfolio produktowe, oferując obecnie klientom pełną możliwość automatyzacji oraz kontroli wszelkiego rodzaju wjazdów. W ostatnim roku, oprócz rozszerzenia linii automatyki do bram o nowe modele produktów, wprowadzano na rynek polski nowoczesną rodzinę szlabanów Bar. Z kolei oferta bram garażowych została uzupełniona o segmentowe bramy przemysłowe. 

Wyróżnienie w trakcie gali odebrała Paulina Wołosiewicz, Trade Marketing Manager w Nice Polska. – Ta nagroda jest dla nas bardzo ważna, ponieważ pokazuje, że w branży automatyki od lat wyznaczamy pewne standardy,  a konkurencja w pewnym stopniu musi nas naśladować. W 2013 roku mieliśmy do czynienia z odbiciem po kryzysie w sektorze budownictwa, ale w naszym przypadku udało się przejść przez ten trudny czas z pełnym sukcesem. Fantastyczne rezultaty w pierwszym półroczu 2014 roku to także efekt naszej ciężkiej pracy w poprzednich 12 miesiącach – zauważyła Paulina Wołosiewicz.

W trakcie gali zaprezentowano także najnowsze dane nt. sytuacji w branży w Polsce na tle UE. Znaczenie polskich producentów okien i drzwi na europejskim rynku stolarki rośnie już od kilkunastu lat, głównie dzięki wysokiej dynamice wzrostu eksportu. Na potwierdzenie wystarczy wskazać, że w 2004 roku wartość produkcji stolarki w Polsce nieznacznie przekroczyła 1,2 mld euro, zaś eksport – 300 mln euro. W 2013 roku produkcja była niemal dwukrotnie większa (2,35 mld euro), podczas gdy eksport wzrósł prawie 4-krotnie (1,2 mld euro). W ciągu dziesięciu lat roczna sprzedaż na rynkach zagranicznych zwiększyła się zatem o 900 mln euro, zaś sprzedaż krajowa – tylko o 250 mln euro. I to właśnie w eksporcie jesteśmy drugim co do wielkości graczem w UE. Wyprzedzają nas tylko Niemcy z eksportem na poziomie przeszło 1,6 mld euro.

 

 

źródło: Nice Polska